Skjuta bäver och äta potatisplättar

Publicerad 2013-04-30 08:05:00 i Allmänt,

Idag är det valborgsmässoafton!
Igår promenerade vi strax under milen uppåt Trettjärn. Odin fick vara lös mesta dels av tiden och det gick fint. Vi mötte bara fyra bilar, jävligt hemliga, fullproppade med gubbar som log. Jag tror de skulle jaga vildsvin. Vi har haft några andra gubbar som bott under oss i helgen. De hade skjutit bäver och skulle ut och jaga vildsvin. Och det var därför de renovera slakthuset häromdagen! Nu hänger jag med.
Vi åkte in och träffade Ludde en sväng igår. Det gick bra, Odin är jävligt dominant.. men det ger sig snart. Det gick mindre bra på promenaden. Vi har inte promenerat i stan förut och där finns 100000 nya lukter och lika många hundar. Odin kan inte fokusera på något annat än den hunden han ser.. jävligt störande. Så det där ska vi träna bort. Även om vi hade ett par riktigt tråkiga och hårda dagar förra veckan som gav bra resultat, så måste vi träna mer. Annars bjöd morsan på sina goda potatisplättar och vi drack kaffe. Annika och Nina ville också komma och titta på Odde :)
Jag kontaktade kvinnan bakom snowdogs.se igår och skrev att jag vill beställa en klövjeväska av henne. För jag är taggad på att klövja nu. Så jag måttade och greja här igår. Han mankhöjd är 65 cm också!
Jag har även bokat tid för kastrering på måndag kl.9, det blir bra det :)
Ikväll ska jag jobba, det skulle b.la. komma 34 gäster kl. 21.. säkert black rock. Har dock ingen hundvakt. Så det får bli några få timmar idag.
Usch, jag gillar inte läraren jag har i samhällskunskap nu. Han fortsätter ställa invecklade frågor som inte alls är roliga att leta rätt svaret på. Man vet ju inte vad man ska svara på ibland?!
Här är ett exempel från uppdrag 2:
Vad är det man behöver skydda när man gör det svårt att ändra en grundlag? Ledord: Ett diskuterande och reflekterande svar med en analys som förklarar hur detta påverkar samhället omkring oss.

Jag svarade:
Tanken med Sveriges grundlagar är att de ska skydda vår demokrati och ska man ändra en grundlag måste ändringen förhålla sig till detta. Även så ska ändringen gå till på ett demokratiskt sätt, vilket innebär att riksdagen ska rösta för ändringen vid 2 tillfällen och där i mellan ska det hinna ske ett riksdagsval emellan.

Jag höll på att grubbla mig själv deprimerad. Läraren håller ingen vidare kontakt med mig heller, som läraren jag hade i svenska gjorde. Hon var superbra. Han i samhällskunskap känns oseriös. menmen.. Han kanske skärper till sig!
 
Odin hittade en bäck
 
Ritade en karta, igen. Det kanske är lite töntigt att göra det ?
 
Moffe-greven

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela