Lugna mä vilken trevlig helg!

Publicerad 2014-04-15 08:02:00 i Friluftsliv, Matlagning,

Jag är dålig på att uppdatera min blogg och jag tänker varje dag att "idag ska jag skriva ner så jag minns!". Men det kommer alltid annat före.
Veckorna rullar på i vanlig ordning med mer och mer vårtecken (underbart). Denna vår har jag vart mer observant och sett mer än jag brukar. 9/3 vaknade myrstackar. 30/3 hörde jag grodornas eller paddornas parningsmummel. Jag gjorde ljudupptagning men fattar inte hur jag får upp det på bloggen. 13/4 såg vi grodägg.
Förra veckan träffade jag Eliza med hennes lilla lapska vallhund Skrollan. Vi promenerade runt i Bråtenspåret och pratade bara om hundar. Skönt när man inte behöver känna att man pratar för mycket om hundar. haha
Sedan var vi hos Cajsa och Peter och hjälptes åt att snygga till deras träd och så grillade vi skitgod mat!
Jag gick även in min ryggsäck lite till och fick in inställningarna bra. Jag och Odin gick runt Trettjärn på fredagen och lördagen följde vi med Nick upp till Stora Grytingen när han skulle paddla och så tog vi en promenad med ryggan hem därifrån.
Den här helgen hade jag sällskap hela helgen. På fredagkväll kom Nick och Caisa hem. Vi åt lite kvällsmat, pratade en stund och somnade. Lördagmorgon bestod av lång frukost innan vi begav oss in till stan för att luncha på Kina restaurangen. Jag åt stekta grönsaker med ris som var jävligt gött! Vi lämnade Odin hos mor&far sålänge. Han hade lekt med sin bästis Ludde och så fick han en ny kompis, Bonnie, som är en Schäferblandning. De hade haft skitkul :D Se Odin leka med andra hundar är bland det bästa jag vet.
Simon kom lite senare efter att vi kommit hem och vi tre lagade quornfahitas innan Cajsa kom upp. Vi fyra drack lite vin och sedan skjutsade Simon oss till stan och vi mötte upp Josefine och Jonas på Gastro. Simon åkte hem till Alkvettern igen med Odin efter som han inte var jättepepp på att gå ut, snällt att han tog hand om Odin!  Vi hade det trevligt i vanlig ordning. Simon sov också över så Caisa, Simon, Nick och jag hade en långfrukost på söndagmorgonen. 
Jag har fått mer energi och känner mig starkare efter helgen. Jag blir alltid så tillfreds med mig själv när jag umgås med mina kära.
Denna vecka är det påsk och vi är långlediga. Jag ska laga Odins väska för vi drar ju antagligen ut och klövjar när vi är långlediga, troligtvis i Brattforsheden. Vi ska även ut till Amalias stuga och grilla körv och fiska. Fy fan vad trevligt det kommer bli :)
Jag vill även åka till klockargården och så ska jag sätta senpaskål och spenat.
Igår hämtade jag Fanny och Tim på tågstationen. Hon har kommit hem från Indien nu. Ska bli så mysigt att ta igen lite tid senare i veckan.
 
 
 
 
 
 
 
 
Salsa med färsk ananas!
Lemonad igen.. så jävla gött.
Knalla över milen i solens sken är aldrig fel.
Klövjetur
 
 

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela