Det går i ett.

Publicerad 2013-08-28 22:40:00 i Allmänt,

nämen hej. Passar på att göra ett inlägg medans jag pustar ut. Det är mycket nu.
Torsdagen spenderades i skogen, där jag hamstrade på mig massvis av karljohanssvamp. Efter det så for jag in till stan och pysslade nere på nya pärltuppen!
Fredagen spenderades också i skogen. Hittade ännu mer stensopp som jag också tog hem, skivade och torkade :-) Sen vart det pyssling på nya tuppen! Kvällen spenderades borta i Fallet där det var grillning på schemat. Vi var en skara trevliga människor som åt, drack och dansade (i alla fall jag och Cajsa:-)
Lördagen inleddes med frukost, sen kom Jack och Snusan och efter en stund Adde och Perry. Det var älg-letar-tajm. Jag var tveksam till om jag skulle med men beslöt mig för att hänga på. Nick och Jack skulle nämligen hugga av ett ben på den döda älgen och använda till spårning. VILKEN BRA IDÉ!
Vi lallade runt ett tag i skogen och plockade lite svamp också. Sen kom vi fram till älgen och det var det värsta jag sett. Det hade hänt lite på 5 dagar. Likmasken bara vällde ut ur buken på älgen och stanken var obeskrivlig.
Jag ville mest gå hem och Peery också när vi kände stanken.
Vi skildes åt allihop vid vårt hus. Nick och jag käkade lite och sen drog vi in och gjorde ett ryck på nya Tuppen. Målade och satte upp hyllor b.la.  Jack kom också dit och hjälpte till.
Efter det så åkte jag till lilla Ica (favorit) för att handla mat inför kvällen. Sen åkte vi hem och lagade mat, Jack följde också med som middagssällskap. Mycket trevligt! Sen åkte vi och kollade läget nere i Fallet och tog en kopp kaffe med de andra. Sen blev det kväll! :-)
Söndagen började med en långpromenad i skogen med mina killar och vi hittade hur mycket stensopp som helst. Så vi fastnade i skogen ett tag ;-)  Sen var det dags att flytta grejer från Pärltuppen till Nya Pärltuppen. Jädrar vad många vi var som hjälptes åt. Gick skitbra! Skönt att ha en stor del över! :-)
 
Jag hänger, planerar, antecknar, möblerar, målar, dricker kaffe, kliar mig i huvudet, äter skräp mat, träffar nytt folk, ljuger mest hela tiden nere på nya tuppen om dagarna :-)
Annars har jag börjat tittat på Girls säsong 2.
Jag har satt i nya batterier i pannlampan, det är mörk på kvällarna nu och ute på landet är det bäcksvart!
Har frågat två gånger nu på Djur & Natur om de kommer få in reflexvästar till hundar men tyvärr så gör de mig besviken :-( Jag vill ju helst handla där men jag ska kolla på granngården. Det går lika bra med en gul som orange nu i dessa jakttider. Jag vill att Odin ska synas i skogen just nu.
I morgonkväll är det dags för mig och Odin att gå på kurs !! 18.30 startar spårkursen borta vid brukshundsklubben! :-) Spännande!
 
Fruppa sig lite
Halloj
Fin pöjk <3
Min killar <3
falletmys
Pysmys!
Tegelsopp!
Så fina!
skum!
måste kolla så att det stämmer! ;-)
Söt
 
 
 
Måndag
Måndag
Dag 4
Smoothie med vaniljyoghurt, blåbär, frystbanan och riven kokos :-)
 
Kvällspromenaden idag <3
Gillar vår nya dryckstation!!
 
 
 
 

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela