Min vardag äger.

Publicerad 2013-05-28 19:29:00 i Allmänt,

I morse klev jag upp, gav djuren mat, packade väskan och tog med mig Odin till Lunedet. Vi knallade på lunedsleden tills vi kom till Furhöjden. Där slog vi oss ner drack kaffe, åt en banan och läste om upptäckternas tid. Leden är fin och mycket enkel att gå. Bitvis kom det tråkiga partier med torr granskog som de skalat av relativt mycket. Tråkigt att promenera genom. Vi stannade även högst uppe på skidbacken och blickade ut. Det stannade en joggare och vi konstaterade att det inte kommer bli någon mer skidbacke med liftsystem då de plockat ner allt. Fina spår maskinerna hade lämnat...
Odin och jag satt där uppe på höjden runt 2 timmar innan vi vände hemåt. Här hemma har jag stekt på lite vad jag hade i kylen: färska champinjoner, färsk sparris, kokt potatis, lök, grön paprika och så chili och vitlök. mums!
Till efterrätt mixade jag banan och mjölk :-)
Nu ska jag plantera om chiliplantorna och persiljan. Måste även fixa murgrönan på krans då jorden är inklädd av ett vitt mögeltäcke.
 
Odin ville se ut som en gubbe.
Musman gillar att ligga i kläm.
Kaffe i Nicks kåsa som han gjorde när han var 12 år. haha!
Fin bit på leden!
Furhöjden. Där satt jag och pluggade!
Både kol och ved fanns
Odin vilar under tiden
Enkel väg
Mycket tät skog längs leden
 

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela