Måndag

Publicerad 2014-03-31 08:17:00 i Friluftsliv, Gröna fingrar, Matlagning,

Hallojsan.
Då var det måndag igen. Jag ska alldeles strax ge mig ut med Odde efter morgonkaffet.
Förra veckan bestod mest av jobb och förberedelser inför helgen. Handlade, städade, flyttade möbler.. Jag var nervös för att alla inte skulle få plats. Vi var ju 12 stycken på nyår och i lördags var vi 15. Men det gick hur bra som helst och maten räckte bra. Skönt tycker jag, så pinsamt när maten inte räcker. 
Cajsa kom över på fredagen och hjälpte mig att förbereda inläggningar och så gjorde hon SVINGOD bruchettablandning :):) Jag mutade henne med romdrinkar och lite käk.
På lördagen stack Nick på vernissage och jag preppade det sista käket här hemma i det fantastiska vädret... Gjorde även svingod bål på egengjord lemonad, fyfan vad gött! Det blir det att göra sig i sommar, ofta! :)
Nick kom tillbaka ganska snabbt från stan, så han fick ta Odin på en långiz innan han gjorde egen tôrta som var jättefin!!
Folket började rulla in vid 16 som det var sagt. Det var ett trevligt kalas och maten var uppskattad, skönt att höra när man stått och slitigt. Folk drog hyffsat tidigt vilket vi inte hade räknat med, lite tråkigt :/ det blev massa vin och bål över. Annars var det ett lyckat kalas :) Synd bara att alla inte kan svälja sin stolthet för en jävla sekund och visa lite respekt när man kommer in i vårat hem. Inte för min skull, utan för alla andra. Jag förstår att det måste vara svårt när man känner avund och det enda man vill ha, är allting som jag och min kära sambo är.
Denna vecka ska jag hämta jord och mera pallkragar. Jag har ju lyxen att få tag på både hönsskit och hästskit! Och jag har en mamma som fixar kragar :)
Sen ska jag ta tag i bilen...
 
Märkliga moln över herrgården när jag var påväg till jobbet en morgon.
Satte upp vårfräscha gardiner inför helgen :)
Mina små <3
 
 En #selfie när jag går in min nya rygga :) 
Som förövrigt var perfekt, jag är helnöjd!
Den kommer sitta som gjutet om några månader.
Fin kväll!
Köpte penséer förra veckan!
Lemonad in the making :) MUMS.
Odin på simtur igår morse!
Min fina Schäfersnuppiz
Det vart lite frukt över från igår..
Då gör man smothies med mandelmjölk på resterna ;D
 
 
 

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela