Ärlighet varar längst

Publicerad 2013-07-28 10:06:51 i Allmänt,

Det stämmer tamigfan alltid!
 
Just nu söker vi ny granne. Lägenheten brevid oss är på 3 rum o kök. Garage, el och vatten ingår. Huset är från 1700-talet och ligger vid sjön Alkvettern. Fin utsikt lovas och kakelugn i sovrummet :)
Vore trevligt om det kom någon som är likasinnad, men andra är minst lika trevligt!
 
Till hösten tänkte jag starta några nya surdegar på b.la äpple, aprikos, fikon och russin (igen). Min russin-surove mådde inte så bra nu under sommaren ;(
Tänkte starta nån på råg och nån på vete. Sen när jag har plockat lingon så kan det ju bakas rågbröd med lingon på russinsurdeg :D
Dock så är mitt stora intresse för trång i vårt lilla kök..
 
Undrar om det är för sent att sätta pumpa? I så fall söker jag pumpaplantor. Någon som har? Dekorationspumpor?
Skönt att denna vecka är över också. Jobbat 6 dagar nu, sammanlagt 56 tim. TUR att Nick är hemma, så Odin blir nöjd. Nick är Odin favorit. Gud vad besviken han blev när vi kom hem i natt, haha. Han sprang från bilen upp och in i sovrummet, viftandes på svansen och letandes efter Nick. Han blev helt nedstämd när han inte kunde hitta honom och gick och la sig i sin säng, lille gubben. Men Nick kommer ju hem ikväll :) Jag ska laga något gott tills ikväll. Jag ska ut nu med Odde på en långis, sen ska jag städa.. alltså STÄDASTÄDA. Torka av allt i alla rum, bänkar, bord, hyllor, golv. Tvätta allt som behövs tvätta. Slänga allt som inte använts på över ett år. Soffan i kallhallen ska ut. Det får bli en sväng till "DANO" i morgon :) Hatar att ha en massa skit liggandes. Det är ju inte direkt så att vi har plats?
 
I fredags kl 11.05 kom lilla Kelly ut. Hon var beräknad 28e, men kom 27e. Cissi åkte in vid kl 8, då vattnet gick och så var hon ute vid 11 :) Skönt när det går som det ska!
Hon vägde 4200g och 51cm lång :) Rund liten korv. Hoppas man får komma och hålla snarast :)
 
Igår efter jobbet åkte jag ner och kikade på "nya Pärltuppen". Det ser riktigt bra ut med planlösningen och där kommer det bli riktigt fint. Märty är ju inredningsexpert ;)
Till veckan skulle det bli att köpa färg och jag erbjöd mig att hjälpa till med det som behövs. Typ måla :)
Jag sitter och googlar på olika restaurang matsalar och lösningar med bord osv.
 
Sen åkte jag till mor&far. Bjöd dem på pizza som tack för all hjälp med Odde denna sommar :)
Och efter det åkte jag och Odde upp till Emelie och Tobbe. Där satt Kristin, Emelie och Tobbe. Sen kom Jocke och Myran. Det var trevligt. Kikade på deras ny-insatta kök. Så jävla fint vart det :) Nu blir jag mer sugen på hus :) Dock var Jack (deras katt) livrädd för Odin när vi kom. Men sen så tuffade han till sig när han fått iakta Odin en stund. Odin har ju redan kattkompisar med det kan ju inte Jack veta ;)
 
Härom dagen så testade vi bilen också!! Jag älskar den och jag tror Nick gör det också. Han var lite tveksam innan han fick se den i verkligheten och köra den. Den är så fin. Lite, lite rost på bakluckan, annars perfekt :) Det är b.la klimatsystem och farthållare, LYX för oss!!
Vi ska köpa bilen på fredag. Då blir det åka av, alla som vill får åka med :)
Stackars Kent (som vi köper bilen av). Han säljer den pga att han ska köpa en sprillans ny golf-14 och han får den levererad v.47 :( Det är ju bara att be dem sätta på vinterdäcken innan de levererar den..
 
Är faktiskt lite sugen på att börja med Yoga till hösten. Dock inge kul att gå själv. Någon som är sugen ?
Söndagsgörat borde jag börja med nu..
 

9 aug är det Erik Haag som är sommarvärd i p1 och 10 aug är det Martin Schibbye och Johan Perssons tur. Spännande!!

 
Kelly :*
 
Emelie har gjort så fint på deras uteplats :)
Min chiliplanta är på G!
Min pelargon blommar för 2 gången i sommar :)
Nu är jag på gång sörni. Fick av Gert och mamma :)
 
 

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela