Maj maj måne.

Publicerad 2014-05-08 21:27:00 i Friluftsliv, Gröna fingrar,

Vackra Maj.
Skönt med regn ett par dagar nu så det slår ut och blir grönt på allvar!
Jaha vad har jag gjort sedan det senaste inlägget? minns ej allt. Men njutit så mycket jag kan. Jag suger in våren och lediga dagar.
 
Projekt jag har nu:
Skapa rabatt. Skissa, planera och så.  Klar :) Hämta mera jord kvar...
Göra bilen klar för säljning: Göra mig av med Odins DÅLIGA hundbur, städa hela bilen invändigt/ utvändigt med rubbing och vax TOP-NOTCH ska det vara. Hämta mina batterier till kameran och ta några fräscha kort på bilen och sedan lägga ut till försäljning. Denna månad kommer även skatten på bilen :(( En TILL lampa har börjat lysa och troligtvis är det EGR-ventilen som behöver göras rent eller bytas. Men den kanske slocknar? ;)
 
I måndags köpte jag med fikabröd och tiggde kaffe hos Amalia. Vi grejade med hästarna, meningen var att jag skulle sno en massa jord igen men det var roligare att sadla häst och rida istället ;) Hoppas Amalia står ut med mig tills jag lär mig rida på riktigt. hehe
Annars har jag mest jobbat på sistone då vi har öppet lördagar också, kul att folk hittar ner! :)
Den här veckan när det mest har regnat har jag kollat på en serie i 4 delar, I Djingis Khans fotspår heter den.
Äventyraren Tim Cope rider med 3 hästar och en hund(Tigon<3) tusen mil på stäppen från Mongoliet till Donau i Ungern. Tim rider samma väg som de första nomaderna och som Djingis khan gjorde när han grundade sitt enorma rike. Äventyret tog tre och ett halvt år och Tim levde under tiden på samma sätt som de gamla nomaderna gjorde.
SÅ VÄRD ATT SE. Att leva som nomaderna är troligtvis det vettigaste man kan göra.
Nick och jag var förresten i Brattfors och knallade runt i deras naturreservat i påskas? Vi gick Brattforsleden till Alstertjärnarna och sov över en natt. Vi var i kittelfältets naturreservat och man kan läsa om det här.
 Stora Grytingen!
Bara jag och Nick en kväll. Så gött!
Vänt skutan hemåt efter äventyr på slingriga stråk med bäverhyddor.

Min bästa vän <3
Livsnjutaren
Gräver i hästskiten!
Klockargården med mamma och Annika :)
Fettar in skorna!
Påskpresent från världens bästa mamma <3
Åt kokt torsk med skirat smör, riven pepparrot, sockerärtor och potatis i söndagslunch.
Blåbärspaj till efterrätt :))
Uppe i Karlsdal och letar efter smedens guld.
Utsikt från köksfönstret. Kan man ha det bättre? NEJ.
Jag på Cinderella. Tror ni jag hade skavsår i röven sen ?
Träning med lillfisen inför 3årstest 18 Maj :)
Nick satte sin potatis för några veckor sedan :)
 

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela