Sommaren är kort.

Publicerad 2014-08-05 06:38:00 i Allmänt, Matlagning, Vegan, Vegetariskt,

 Tillbaka efter en skön sommar. Den är ju inte över än men jag har i alla fall börjat jobbat efter min semester.
Semestern gick ej förvånadsvärt fort. Vi tog det bara lugnt, åt god mat, badade iprincip varje dag och läste böcker.
Jag hann med ett besök i Sthlm, västkusten och Karlsborg också. Det var riktigt skönt med miljöbyte.
I Stockholm bodde jag hemma hos Fanny. Vi åt massa gott, träffade nya människor och jag shoppade eko-produkter för både insidan och utsidan.
På västkusten var vi i Strömstad, Smögen och på Saltö. Smögen och Strömstad strosade vi mest runt och kikade på folk och åt god mat. Saltö Naturreservat var vi en eftermiddag och badade i Kosterhavet som var glasklart och varmt.
Jag tror aldrig jag har sugit i mig så mycket energi, andats och levt i nuet som när jag var precis där. Att flyta runt på vattenytan och se Nick gå längs den vita stranden och samla snäckskal var så jädra underbart. Jag har nästan alltid så svårt att greppa tag i nuet och njuta, men inte då. Det som existerar är just nu, här och nu, inte senare när man pratar om det eller ser en bild. Jag känner att jag inte tar del av upplevelsen när jag står med ögat bakom kameran och försöker få ut så mycket som möjligt av upplevelsen. Jag kämpar med att försöka bli medveten om min existens(haha) och andas istället. Jag mediterar och yogar mycket nu. Och jag tycker att jag börjar hitta lugnet.
Men i alla fall: Vi åkte även till Karlsborg och besökte fästningen. Vi gick på deras muséum med en guidad tur på fästningen. Sen åt vi lunch och Nick visade vart de bor och jobbar. Mycket bra utflykt!
 
Såg en dokumentär igår: Forks over Knifes

Jag älskar ju dokumentärer som riktar in sig på detta ämne.
Här följer några kort från senaste månaden:
 
 
Läser om relation mellan hund och människa just nu.
 
Vegankväll: Varmt bulgursallad med sirapstekt vitkål, zucchini, grön paprika, morot, solros- & sesamfrön.
Svarta linser med hackad tomat och basilika.
Hummus med sesamfrön, vitlök, persilja, citron, olivolja, spiskummin, salt och peppar.
Kalamata oliver.
Tranbärsdryck.
Melon & ananassalsa med chili, rödlök, koriander, lime och råsocker.
Grill hos Cajsa och Peter med Peters familj.
Nick drog upp två borrar innan :)
Kyckling som ligger i anans, chili, citron, persilja, vitlök, salt och peppar.
Mungbönor som groddas. Tips: Vattna era växter med blötläggningsvattnet. Mycket näringsrikt!
Veg botar cancer!
Min fina vän
Två fina vänner på en tapasbar!
Frukost ala Fanny!
Fanny tog med mig till en vegatariskt bufférestaurang. Stört gott!
Gick dit dagen efter innan jag skulle på tåget :) 
Smögen med pälskling!
Blåmanet på Marinbiologiska centret!
Lite grill hemma på gården
Mina små hjärtan ligger och myser när det regnar ute.
Lite regn skadar nog inte nu.
Bra sommar i år. Det har vart så underbart :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela