Måndagmorgon

Publicerad 2014-03-10 08:56:00 i Allmänt, Friluftsliv, Gröna fingrar,

hallojsan skojsan
 
Här sitter jag med mitt morgonkaffe efter min morgonpromenad.
 
Förra veckan var en bra vecka. 
I början av veckan så for jag till Karlstad och tog med mig Cajsa. Jag skulle till Ikea och shoppa lite nytt till jobbet. Vi hittade allt vi behövde och efter Ikea åkte vi till Bergvik, gick på Maxi, en snabbis på Naturkompaniet( kunde inte låta bli!) och sedan for vi till Plantagen och njöt lite. Vi hade behövt mer än en kvart på oss att vara där inne kan jag säga. haha
Onsdagen var jag och Odin ute på en långiz och sen la vi upp gardiner och storstädade. SKOJ!
Torsdagen bestod av ridning hos Amalia. Först longera jag och sedan satt jag och prova lite själv. Så jävla roligt!
Sen drack vi lite kaffe innan jag skulle hem.
Fredagen jobbade jag över för vi hade begravningssällskap. Slutade runt 17, åkte och handlade mat och vin. Sedan hem till Nick och lagade mat. Det vart en tidig kväll, gött!
Nick väckte mig på lördagmorgon med "SOLEN SKINER!!". Upp baka ut brödet, käka frulle, packa ryggsäcken och ut! Vi bestämde oss för att hitta den där rastplatsen vi letade efter i julas och sagt som gjort. Den var mycket fin med underbar utsikt. Perfekt tältställe. Det känns jättekul att hitta ytterligare en fin grillplats ute vid oss. 
Kvällen blev lugn. Hade bokat in vinkväll med två pinglor men den ene blev sjuk ;( men det blir garanterat fler gånger! ;)
Nick och jag hade tid till oss själva då, vilket vi kände att vi behövde då. En helhelg!
Igår var det fint väder igen!! En fin promenad i solen med Odin, städade bilen ut och invändigt. Åkte till jobbet och dränkte ner golvet i matsalen med vatten, skrubbade och skrapade rent med Nicks hjälp :*
Sen blev jag och Odin bjudna på grillade hamburgare hos mor&far.
 
Sitter på Cillan :)
Lördag
Så härligt!
Vi satt i skogen och väntade på Odin..
Underbart.
Vårfeelings
Handlade ägg i Sandviken.
hehe
Halloj, här händer det grejer!
Söndagsläsning. Antecknade, annars glömmer jag.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela