Onsdag

Publicerad 2014-03-12 08:05:00 i Friluftsliv, Gröna fingrar,

I måndagskväll så avnjöt jag en kvällspromenad i månens sken. Det slog mig att när vi här ute på landet/ i skogen har det stjärnklart behöver vi inte pannlampor när vi ska ut. Man ser allt så klart ändå när månen lyser upp vägen! Det hörs mycket ugglor nu på nätterna och även på kvällspromenaden hörde jag en kattuggla, det är lite kusligt när man hör dem :)
Var även nere hos Cajsa i måndags. Vi skulle kolla på Thelma & Louise men det slutade med att vi satt och diskuterade hur vi skulle kunna odla potatis på ett roligt sätt. Vi sökte även på Odins chip.nr och kom fram till att han är med all sannolikhet född på våren 2011. Alltså är han 3 år nu :) 
Jag har fortsatt sökt på liknande chipnr på jordbruksverket för att få en uppfattning om hans kanske har kullsyskon med liknande nummer och det dök upp massvis med Schäfrar i samma ålder. Många som var reggade i försvaret faktiskt!
Igår efter jobbet packade jag ryggsäcken och tog med Odin på en långiz, vi var ute från fyra tills att det blev mörkt och jädrar vad underbart det var. Satt mig ner med chokladen och satt kvar en bra stund, det var så skönt i solen!!
När vi kom hem så storstädade jag och tittade på mina grejer jag beställt som kom på posten :) Sovsäcken kändes riktigt bra. Kryddströaren var dock mindre än jag tänkt. Jaja.
Idag så ska jag lämna in bilen till Möller Bil så att jag kan få den felsökt någon jävla gång!! Nu lyser bromslampan och abs-en. Förra veckan fixade Tommy bakluckan och nu fungerar ej tutan. Har man möjlighet att vara utan bil så var det! Det är bara problem.. Mina första gråa hårstrån kommer att komma från våra bekymmer med bilar, jag lovar!! 
Jag ska sälja min snidiga Passat och köpa mig en hederlig Volvo 940.
Ikväll brukar vanligtvis, klockan 21, Jills veranda förgylla mina onsdagskvällar, MEN nu är det slut. Så himla tråkigt då det var något av det bästa SVT sänt på länge.
En bra sak är att jag ska till frisören idag. Ska bli skönt att bli vårfräsch!
 Lite favoritlåtar från Jills veranda: 
 Jill Johnson – Going Down To The River
Johnny Cash – Big River
Wanda Jackson – Funnel Of Love
Willie Nelson – Blue Eyes Crying in the Rain
Carter Family – Can the Circle Be Unbroken
Dolly Parton – Just Because I'm a Woman
June Carter Cash – The L&N Don't Stop Here Anymore
Emmylou Harris – Red Dirt Girl
Linda Martell – Color Him Father
Phil Cook & His Feat – Ballad Of A Hungry Mother
 
Här kan ni se vad ni ska ha i eran trädgård för att hjälpa alla bin.
Kryddströare mini (jo tack), ägghållare och eldgaffel. Praktiskt ;)
Nöjd!
Alla får på vår jord har blott ett lösenord.
 
<3
Tjäderbajs. Jag vet att skorna ser förjävliga ut;( Vi har slut på fiskarns.
Så jävla najs.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela