Macramé och päronmarmelad

Publicerad 2014-11-10 21:04:00 i Allmänt, Matlagning,

 
 
 
Då var helgen över och det är måndag igen. En mörk och regnig måndag.
Helgen har varit bra. Den inleddes med party. Jag hade tänkt sitta hemma fredagkväll med djuren och göra egen glögg. Men jag blev medbjuden på fest. Jag ordnade hundvakt och sovplats hos svärpäronen.
Förfesten var planerad i Valåsen men jag ringde över gänget till kanalvägen istället. Där satt vi tills det var dags för nästa fest i stan och senare drog vi till Woodys. Och där var det faktiskt roligt, jag har så mycket fördomar om Woodys annars. Men det vart en trevlig kväll även om jag inte vill ut på krogen på läääänge. Folk är fan vidriga. De super tills de inte kan stå och alla bara vill ligga. Är jag konstig som går ut och bara vill ha kul? Nej här ska man hitta någon att ligga med oavsätt om man är gift, förlovad, har sambo, är singel osv.. Och riktiga rasister stötte jag på också, riktiga!! Nej fy fan för mänskligheten

På lördagen tog jag det jävligt lugnt, var lite sliten. Jag vaknade på kanalvägen och tog med mig Odin bort till Djur och Natur för att kontrollväga honom. Han hade gått upp de där sista 4 kilona nu! Jag vart så himla glad!!
Jag har ju pratat många gånger med Kjell där och rådfrågat om hjälp. Då visade han mig Tellos hundfoder och det har Odin ätit i ca 6-8 mån nu. Han vägde väl 35 kg då och nu 40-41 kg och är jättefin i hullet :) 
Jag älskar djur&naturbutiken och deras personal, så omtänksamma och proffesionella. Jag handlade viltben till Odin och jordnötter till fåglarna.
 
 
Sen gick vi tillbaka och la oss i soffan, såg på film och åt pizza. Så åkte vi hem till Bäckhagen på kvällen, duschade, tände varenda ljuslykta vi kunde hitta och sa oss i soffan igen.
Igår så klev jag upp i betydligt bättre form. Solen sken så jag skyndade mig upp, kokade té och satte mig på trappen med koppen i solen medans Odin strosade runt i trädgården. Det har så skönt att bara sitta där och titta på alla vildfåglar som bunkrade upp inför vintern från våra matstationer.
 
Vi har 5 stationer så det är endel fåglar nu. Sen tog vi en promenad innan jag lagade lunch och gjorde mig i ordning för dop.
Dopet var i stora kyrkan och det var ett fint dop. Jag köpte Bröderna Grimms sagor i present. Jag tycker doppresenter är svårt men jag vet ju vad jag själv skulle bli glad över ;) Efter dopet var det fika och presentöppning i 39:an. Emelie hade bakat så sjuukt mycket gott. Vi var ju ca 50 pers så hon hade bullat upp kan man säga.
 
  
Sen åkte jag hem till Odin och la ett spår med viltben till honom, sen gick jag in och gjorde en jättegod soppa på jordärtskockor (billigt nu).
Just nu så håller jag på att reducera en päronmarmelad, lyssnar på P3 Dokumentär "Fallet Linda Chen" och aktiverar mitt kort på Ica Banken (vuxet). Nu har vi snart ett riktigt matkonto!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Detta fina armband fick jag av Amalias yngste son. Så himla gulligt.
Han tyckte att mossgrön var min färg och det stämmer ganska bra.

Jag är rätt så intresserad av macramé jag också.
Kolla denna video på youtube: Macramé hängampel

Jag skulle vilja få till en väst eller kanske kuddfodral.
Himla fina mönster.
 

 Här vill jag röja ner allt sly till våren.
Då ser man ner till skogen från huset.

Mycket sly är det.. 

Jordärtskocka.
 
 
 
 
Pannlampa är något som är högt prioriterat just nu, då våran sjunger på sista. 
 Denna lampa "Led Lenser H7.2" har lyslängd på 160 meter (asbra) 
och passar bra för både landsvägslöpning och skogsvandring. 
Lampan väger bara 165 g så den är nog skön att ha på huvudet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela